Βιολογικη Τροφη Για Πουλερικα

Επειδη ζω εκτος πολης σε κτημα,και εχω αυτη τη δυνατοτητα,εχω καποια ζωα,κυριως πουλερικα(κοτες,γαλοπουλες και γαλοπαπα).
Προσπαθω να φτιαχνω μονος μου τις ζωοτροφες με μειξη απλων υλικων και να μην αγοραζω ετοιμες,οι οποιες περιεχουν ζωαλευρα η μεταλλαγμενη σογια.
H διαδικασια ειναι παρα πολυ απλη και στοιχιζει και λιγο πιο λιγο απο οτι οι ετοιμες ζωοτροφες.
Γινεται πολυ απλη αν καποιος εχει ενα καλο δραπανο η μια ηλεκτρικη μπετονιερα αναμειξης.

    Υλικα

    Ολα πωλουνται σε μαγαζια με ζωοτροφες(προσοχη στο σογιαλευρο να μην ειναι απο μεταλλαγμενη σογια μονο)
  • Μπομποτα(αλεσμενο καλαμποκι)(εικ4).
  • Σογιαλευρο(εικ2).
  • Γαλα σε σκονη(εικ3).
  • Ισορροπιστης για πουλερικα(προαιρετικο)(βιταμινες κυριως,το χρησιμοποιω κυριως οταν εχω μικρα πουλια)(εικ5).
Αναλογιες
Οι αναλογιες που μπορει να χρησιμοποιησει καποιος διαφερουν.Αυτες που χρησιμοποιω εγω ειναι οι πιο συνηθισμενες.
Βαση ειναι η μπομποτα,οποτε εχουμε
1 μπομποτα
1/3 σογιαλευρο
1/20-1/30 γαλα σε σκονη
1/40-1/50 ισορροπιστη
Διαδικασια
Η διαδιακασια ειναι απλη απλως ανακατευουμαι οσο πιο καλα γινεται τα υλικα.
Ο παλιος τροπος ηταν με ενα φτυαρι πανω σε τσιμεντο,φτυαριζαμε μεχρι να γινει οσο ομοιογενες το μειγμα γινεται.
Εγω το φτιαχνω με λιγο πιο μοντερνο τροπο.
Χρησιμοποιω ενα πλαστικο βαρελακι 60 λιτρων(εικ 1) στο οποιο μεσα βαζω λιγα λιγα τα υλικα με τη χρηση μια σιδερενιας σεσουλας για να ελεγχω τη δοσολογια(εικ 8) και τα ανακατευω με το πνευματικο πιστολετο και τη χρηση σιδερενιου αναδευτηρα.Οταν ανακατευτουν καλα τα ριχνω στο μεγαλο δοχειο που βαζω τις ζωοτροφες και ξαναεπαναλαμβανω τη διαδικασια.
Σε 10 λεπτα με αυτο το τροπο φτιαχνω περιπου 200 κιλα ζωοτροφης ευκολα και χωρις κοπο.
Αν καποιος εχει ηλεκτρικη μπετονιερα ειναι ακομα καλυτερα.
2 comments

  1. Ζαχαίε, πως θα μπορούσα να επικοινωνήσω μαζί σου για μερικές διευκρινήσεις στην παραπάνω ανάρτησή σου;

    1. Γεια σου,αυτο το καιρο ειμαι φανταρος στην Ελδυκ Κυπρο,και δε μπαινω πολυ συχνα.Στειλε μου e-mail,στο zahaios@gmail.com και θα σου απαντησω οταν μπω και μπορεσω.

Leave a Reply

